تفریحات کیش

تجربه ای بی نظیر از صخره خرچنگی کیش

مکان صخره خرچنگ جزیره کیش

جزیره کیش یکی از زیباترین مکان‌ها برای تفریح و گردشگری است که این مورد به دلیل جاذبه‌های گردشگری بسیاری است که این جزیره در خود جای داده است. از سواحل نقره فام آن گرفته تا چشم‌اندازهای طبیعی و آرامشی که در کنار دریا به شما هدیه می‌دهد. در کنار همه این مواردی که به آن اشاره کردیم مورد دیگری نیز این جزیره و سواحل آن را خاص‌تر کرده است و آن صخره خرچنگی کیش است.

در این جزیره زمانی که در حال قدم زدن در کنار دریا هستید می‌توانید لاک‌پشت‌هایی را ببینید که در حال حرکت هستند و یا از دیدن پرواز پرندگان دریایی لذت ببرید ولی یکی از جذاب‌ترین موجوداتی که می‌توانید با آن روبرو شوید و کاملا شما را شیفته خود خواهد کرد خرچنگ‌هایی هستند که در این جزیره زندگی می‌کنند. به صورتی که اگر نام این جزیره زیبا را شنیده باشید حتما نام صخره خرچنگی کیش به گوشتان خورده است؛ اما اینکه این صخره‌ها به چه صورت هستند و دلیل معروفیت آنها چیست موضوعات بسیار جذابی هستند که در ادامه به آنها می‌پردازیم.

صخره خرچنگ جزیره کیش

صخره خرچنگ کیش

صخره‌ خرچنگی کیش

یکی از آرام‌ترین و دنج‌ترین مکان‌ها صخره خرچنگی کیش است که در این جزیره وجود دارد و اگر قصد پیاده‌روی در کنار ساحل و لذت بردن از زیبایی‌های دریا و تلالو نور خورشید در دریا هستید این مکان مکانی بسیار دنج برای شما خواهد بود. در این ساحل همانطور که از اسمش هم پیداست صخره‌هایی وجود دارند که محل مخفی شدن خرچنگ‌ها در طول روز است به این دلیل که آنها از نور خورشید گریزانند؛ اما در طول شب این سواحل میزبان بسیاری از انواع خرچنگ‌های نادر است که در این سواحل قدم می‌زنند. همچنین زمان دیگری که می‌توانید از دیدن آنها لذت ببرید صبح زود است. یکی از خرچنگ‌هایی که در این سواحل معروفیت بسیاری دارد خرچنگ ارواح است که در جزیره کیش به فراوانی یافت می‌شود. البته باید به این نکته هم توجه داشته باشید که شنا کردن در این ساحل به دلیل وجود صخره‌ها و سنگ‌های درشتی که در آب وجود دارند و احتمال مجروح شدن اصلا توصیه نمی‌شود.

خرچنگ ارواح

این نوع خرچنگ‌ها یکی از هفت نوع خرچنگی است که در این جزیره زندگی می‌کنند که به دلیل یکی از ویژگی‌های ذاتی‌شان اینگونه نامگذاری شده‌اند. این خرچنگ‌ها مستقیما در ساحل زندگی می‌کنند و در طول روز به این دلیل که در مقابل نور آفتاب و همچنین شکارچیان از خود محافظت کنند در اعماق شن‌ها فرو می‌روند. این خرچنگ‌ها درمیان این ماسه‌ها لانه سازی می‌کنند و در طول شب برای پیدا کردن غذا به این طرف و آنطرف حرکت می‌کنند. نام دیگری که ساکنان این جزیره به سبب حفر زمین به آنها داده‌اند خرچنگ حفار است.

<yoastmark class=

زمان‌هایی که معمولا خرچنگ‌ها در ساحل دیده می‌شوند

صخره خرچنگی کیش مکانی عالی برای تفریح و لذت بردن از دریا است و همچنین محیطی بسیار مفرح برای بازی کودکان است. مطمئنا شما نیز از کسانی هستید که صرفا برای استراحت و بازی به این سواحل نمی‌روید. یکی از کارهایی که انجام می‌دهید پیدا کردن خرچنگ‌ها است. همانطور که میدانید می‌توان خرچنگ‌ها را در آب، کنده‌ها، یا در جلبک‌های دریایی پیدا کرد. برای پیدا کردن این خرچنگ‌ها در طول روز باید درزمانی که امواج به سواحل کوبیده می‌شوند به دنبال رد پای آنها و جاهایی که خانه سازی کرده‌اند بگردید. آنها بر روی تکه‌های چوب یا کنار خط آب در هنگام جزر می‌توان یافت. یکی از بهترین زمان‌ها برای این کار ساعت هفت یا هشت شب به بعد است. برای این کار می‌توانید نمودار جذر و مد را بررسی کنید. همچنین ساعت‌های 2 تا 4 صبح هم از زمان‌هایی است که می‌توانید آن‌ها را در این سواحل پیدا کنید.

صخره خرچنگ جزیره کیش

بازدید از صخره خرچنگ جزیره کیش

مکان‌هایی که نزدیک صخره خرچنگ هستند

به دلیل جاذبه‌هایی که این جزیره دارد و گردشگرانی که به قصد تفریح به جزیره کیش می‌آیند هتل‌ها و مراکز گردشگری و تفریحی زیادی بنا شده‌اند. سواحل خاص صخره خرچنگ نیز از این قاعده مستثنی نبوده است. هتل‌ها و مراکز بسیاری در نزدیکی این محل وجود دارند. بنابراین اگر قصد اقامت در هتل‌ها و مکان‌هایی را دارید که در نزدیکی این سواحل هستند. علاوه بر لذت بردن از زیبایی‌های این جزیره دسترسی راحتی به صخره خرچنگ و سواحل آن را داشته باشید. می‌توانید در هتل داریوش که در مقابل آن قرار دارد اقامت داشته باشید. همچنین هتل‌های دیگری مانند هتل تعطیلات، هتل پالاس، رستوران میرمهنا هم دیگر مکان‌هایی هستند که می‌توان از اقامت و تفریح در آنها لذت برد.

سخن آخر

صخره خرچنگی کیش، با زیبایی‌های بی‌نظیر و حضور خرچنگ‌های رنگارنگ، یکی از جاذبه‌های دیدنی و منحصر به فرد جزیره کیش است. این مکان که در نزدیکی هتل داریوش و پلاژ آقایان قرار دارد، فرصتی عالی برای تماشای خرچنگ‌ها و لذت بردن از طبیعت بکر دریایی را به شما می‌دهد. بهترین زمان برای دیدن خرچنگ‌ها، ساعاتی پس از جزر دریا و یا صبح زود است. زمانی که خرچنگ‌ها برای فرار از گرمای آفتاب به سطح می‌آیند. بازدید از صخره خرچنگی کیش، تجربه‌ای است که نه تنها برای علاقه‌مندان به زیست‌شناسی بلکه برای هر کسی که به دنبال لحظاتی آرام و دور از هیاهوی شهری است، جذاب خواهد بود.

برای رزرو تور و کسب اطلاعات بیشتر در مورد بازدید از این مکان شگفت‌انگیز، می‌توانید به سایت کیش تیکت مراجعه کنید و سفر خود را به این جزیره زیبا و دیدنی برنامه‌ریزی نمایید. از طبیعت بکر و زیبایی‌های جزیره کیش لذت ببرید و خاطراتی فراموش‌نشدنی را برای خود رقم بزنید.

سوالات متداول

  • چرا صخره‌های خرچنگی کیش دیدنی هستند؟

صخره‌های خرچنگی کیش به دلیل وجود خرچنگ‌های رنگارنگ و مناظر طبیعی زیبا، یکی از جاذبه‌های منحصر به فرد جزیره به شمار می‌روند.

  • بهترین زمان برای بازدید از صخره‌های خرچنگی کیش چه زمانی است؟

بهترین زمان برای دیدن خرچنگ‌ها، پس از جزر دریا و یا صبح زود است، زمانی که خرچنگ‌ها برای فرار از گرمای آفتاب به سطح می‌آیند.

  • آیا امکان شنا در صخره‌های خرچنگی وجود دارد؟

خیر، به دلیل صخره‌ای بودن و خطرات احتمالی، شنا در این منطقه توصیه نمی‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.