مکان های تاریخی کیش

همه چیز در مورد قلعه جنی کیش

قلعه جنی کیش

جزیره کیش یکی از جزیره های زیبای جنوب ایران است که به دلیل آب و هوا و جاذبه های گردشگری متفاوتی که در خود دارد از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است.ترسناک ترین جاهای دیدنی کیش می توانند یکی از متفاوت ترین سفرها را برای شما به ارمغان بیاورند و چهره ای جالب از این جزیره را نشان می دهند. جزیره کیش میزبان قلعه ای است که برخی از محلی ها آن را قلعه جنیان می نامند.احتمالا شما هم چیزی درباره قلعه جنی کیش را شنیده باشید و شاید هیچ اطلاعی از آن نداشته باشید اما اگر تابه حال نامی از آن نشنیده و یا مطلبی از آن به گوش شما نخورده باشد، کیش تیکت قصد دارد شما را با خود به سفر برده و شما را با این مکان آشنا کند.

 

حقیقت قلعه جنی کیش چیست؟

حقیقت قلعه جنی کیش چیست؟

 

تاریخچه قلعه جنی

جزیره زیبای کیش دارای مکان های تاریخی متعددی است که یکی از مهمترین این مکان ها قلعه کوچک و متروکه در نزدیکی کشتی یونانی به نام قلعه جنی است.در گذشته های دور این قلعه به دلیل موقعیت مکانی و دید مناسب به عنوان یک مکان برای استقرار نیروهای انتظامی یا همان پاسگاه ژاندارمری کاربرد داشت.از این قلعه برای نگهبانی و دیدبانی از جزیره محسوب می شد.اطلاعات دقیقی درباره تاریخچه و قدمت قلعه جنی در دست نیست؛ با این حال، آن را به پرتغالی‌ها نسبت می‌دهند. در زمان اشغال جنوب ایران توسط پرتغالی‌ها، آن‌ها اقدام به ساخت قلعه‌هایی برای حفاظت از این منطقه کردند که که مورخان قدمت این قلعه را به آن دوران انتصاب می دهند و قلعه جنی یکی از این قلعه‌های تاریخی بوده است.

⇐پیشنهادات ویژه: رزرو بلیط قلعه وحشت کیش

نوع بنا و ساختمان قلعه جنی

نقشه معماری قلعه متعلق به حدود 60 سال پیش است.در توصیف معماری بنای قلعه جنی کیش این‌گونه می‌توان گفت که ساختمان قلعه، پلانی مستطیلی شکل دارد و دو برج بزرگ در دو طرف آن خودنمایی می‌کنند که برای حفاظت از قلعه ساخته شده بودند. پنجره‌های کوچکی دورتادور این برج‌ها وجود دارد که برای دیده‌بانی در برابر حمله دشمنان به کار می‌رفتند.با توجه به دیوارهای بسیار ضخیمی قلعه، نفوذ به آن کار آسانی نبوده است.

همچنین باغچه کوچکی در وسط قلعه به چشم می‌خورد.این قلعه با وجود فرازونشیب روزگار همچنان پابرجا مانده است.در حال حاضر، قلعه جنی کیش به‌دلیل عدم رسیدگی و بی‌توجهی، از نظر ظاهری شرایط خوبی ندارد و تا حدودی رو به ویرانی است. بسیاری از مردم بومی این محل را نفرین‌شده و جن‌زده می‌دانند و از همین رو، جرات نزدیک‌شدن به قلعه را ندارند.

 

معماری ساختمان قلعه جنی

معماری ساختمان قلعه جنی

 

داستان های ترسناک قلعه

داستان ها و روایت های بیشماری در مورد این قلعه دهان به دهان در میان مردم محلی گفته می‌شود.به احتمال زیاد علت نامگذاری این قلعه به نام قلعه جنی کیش نیز همین داستان ها و روایت ها می باشند. داستانی که در دهه 40 هجری شمسی مورد قلعه جنی کیش روایت می‌شود اینگونه است که پرسنل پاسگاه به دلیل صداهی مخوفی که می شنیدند ادعا می کردند که اجنه قلعه را تسخیر کرده و آن را در تصرف خود دارند.

یکی از این داستان ها مربوط به چهار سربازی است که باید در آن شب در این پاسگاه تا صبح کشیک می دادند. صبح روز بعد که کارکنان وارد پاسگاه می‌شوند، بدن سرد هر چهار سرباز روی زمین افتاده و صورت‌هایشان کاملاً وحشت‌زده و سیاه شده مواجه می شوند. از آن لحظه به بعد دیگر کارکنان پاسگاه حاضر نبودند لحظه‌ای در آنجا بمانند.اما افسران مافوق و مسئولان، این قضیه را باور نمی‌کردند و اجازه تخلیه پاسگاه را نمی‌دادند.آنها ترس و وحشت پرسنل را بی‌مورد می‌دانستند. با گذشت زمان، این ترس و وحشت نه تنها کم نشد، بلکه روز به روز بر آن افزوده می‌شد تا جایی که دیگر مسئولان پاسگاه نتوانستند مقاومت کنند و به بهانه قدیمی بودن ساختمان، آن را تخلیه و پاسگاه را به مکان دیگری منتقل کردند.

جاهای دیدنی اطراف قلعه جنی

 

جاذبه های اطراف قلعه جنی

جاذبه های اطراف قلعه جنی

 

چگونه به بازدید از ترسناک ترین جاذبه گردشگری کیش برویم؟

در مسیر رسیدن به کشتی یونانی در کیش، قبل از اینکه به آخرین میدان در نزدیکی کشتی برسید، قلعه ای کوچک و مخروبه جلوه گری می کند که شاید کمتر کسی جرات سر زدن به آن را داشته باشد. اگر احساس می کنید فرد شجاعی هستید و دوست دارید این موضوع را به دیگران هم ثابت کنید باید بار سفر را ببندید و عازم کیش شوید. زمانی که به کیش رسیدید از اهالی منطقه آدرس قلعه جنیان را بپرسید و سعی کنید اطلاعات بیشتری درباره این قلعه به دست آورید.

افراد زیادی هستند که به این قلعه سفر کرده و حتی عکس و فیلم نیز گرفته اند. با این حال اگر بخواهید به این ناحیه بروید باید خودتان دست به کار شوید چون کسی را از اهالی منطقه پیدا نمی کنید که همراهی تان کند. اگرچه خیلی ها دوست دارند شجاع بودنشان را به رخ دنیا بکشند اما بهترین کار این است که تنها به ناحیه سفر نکنید و با یکی از دوستان و اعضای خانواده تان راهی این جاده شوید. با اینکه تحقیقات علمی زیادی درباره این ناحیه به عمل آمده است اما هنوز هم خیلی ها به وجود جن در قلعه جنیان اعتقاد دارند و معتقدند نمی توان به راحتی فضای سنگین آن را تحمل کرد.

⇐پیشنهادات ویژه: تفریحات غیر آبی در جزیره کیش با کیش تیکت

 

قلعه جنی کیش

قلعه جنی کیش

قلعه جنی کیش کجاست؟

در سفر به کیش برای رسیدن به قلعه جنی، باید به‌سمت جاده جهان بروید. نرسیده به کشتی یونانی و قبل از رسیدن به آخرین میدان در نزدیکی کشتی، می‌توانید این قلعه را ببینید. شاید از دید مسافران پنهان شده باشد، چون شهرت کشتی یونانی مردم را به خود جذب می‌کند. ازطرفی چون این قلعه به‌خاطر افسانه‌های محلی طرد شده است، چندان اسمی از آن نخواهید شنید. اما ما این قلعه را برای طرفداران هیجان و ترس معرفی می‌کنیم. شما در طول 24 ساعت شبانه‌روز می‌توانید به صورت رایگان از این قلعه دیدن کنید.

سخن پایانی

داستان ها و روایت هایی که در مورد این قلعه وجود دارند، یک موتور محرک قوی برای عاشقانه هیجان و علاقه‌مندان به ترس هستند که سبب شده است تا سفر خود را به جزیره کیش شروع کنند. البته این قلعه اخیراً تا حدودی تخریب شده است؛ اما باز هم بازدید از آن خالی از لطف نیست. از شما ممنون هستیم که تا پایان مقاله و تا انتهای سفر به قلعه جنی کیش، ما را همراهی کردید.برای آشنایی بیشتر با ما و دریافت اطلاعات بیشتر اینستاگرام کیش تیکت را دنبال نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.