پارک های ساحلی کیش

جاذبه گردشگری ساحل کلبه هور در کیش

ساحل کلبه هور در کیش

جزیره کیش سرشار از شگفتی ها و زیبایی هایی است که ممکن است خیلی از شما حتی اسم آن ها را هم نشنیده باشید. شگفتی هایی که شما را محو زیبایی خود می کنند، طوری که نمی توانید باور کنید این همه زیبایی و آرامش، چگونه در یک مکان جا گرفته است. ساحل کلبه هور یکی از همین شگفتی های جزیره کیش است که قرار است امروز در مجموعه گردشگری کیش تیکت، مفصل راجع به آن صحبت کنیم.

معرفی ساحل کلبه هور کیش

ساحل کلبه هور کیش، یکی از جذاب ترین و زیباترین جاذبه های طبیعی کشور و حتی دنیاست، که می توانید آرامش، زیبایی و صلابت دریا را در یک قاب، در این ساحل ببینید و با تمام وجود آن ها را احساس کنید.

ساحل کلبه هور، گردشگران و ساکنین جزیره کیش را به داشتن لحظاتی آرام و دلپذیر در کنار عزیزانشان دعوت می کند. این مکان یکی از بهترین نقاط جزیره کیش است که برای خلاصی از خستگی ها و مشغله های روزمره و داشتن ساعت های شاد و خوش، می توانید انتخابش کنید و بخشی از زمان سفر خود را به رفتن به این ساحل رویایی اختصاص دهید.

کلبه هور

کلبه هور

شاید برایتان سوال شده باشد که چرا اسم این ساحل جذاب و شگفت انگیز را ساحل کلبه هور گذاشته اند؟ یکی از ویژگی های مهیج کلبه ساحل هور از گذشته های دور تا کنون دریای پرنعمت آن است.

در روزگاران گذشته، زمانی که ماهیگیر ها برای ماهیگیری به دریا می رفتند، برای اقامت کلبه های برای آن ها ساخته شده بود تا با استراحت در این کلبه ها، توان و قوه کافی برای کسب روزی خود داشته باشند.

تعداد زیاد کلبه هایی که در این ساحل ساخته شد، باعث شد که این ساحل به اسم ساحل کلبه هور در بین بومیان و بعد ها مهاجرین و گردشگران وارد شده به این جزیره، نام بگیرد. همچنین بهتر است بدانید که برای رفتن به جزیره ساحل کلبه هور، باید به جنوبی ترین نقطه جزیره کیش بروید.

⇐پیشنهادات ویژه: جاذبه های گردشگری جزیره کیش

آیا رفتن به ساحل کلبه هور نیاز به پرداخت ورودی یا دریافت بلیط دارد؟

شاید باور نکنید اما رفتن به چنین جاذبه زیبا و هیجان انگیز، هیچ نیازی به پرداخت هزینه ندارد. حتی برای ورود به آن هم لازم نیست که اقدامی برای خرید بلیط، داشته باشید. ورود به ساحل کلبه هور و گذراندن ساعاتی در آن، نه محدودیت زمانی دارد و نه احتیاجی به پراخت پول یا هزینه دیگری دارد.

این مزیت ویژه باعث می شود که شما بتوانید در سفری که به جزیره کیش دارید، از یک مکان دیدنی و آرامش بخش به صورت رایگان و تا هر زمانی که دلتان بخواهد، بهره مند شوید. اگر در این سفر با شرایطی مواجه شدید که برای ورود به این ساحل، مجبور به پرداخت هزینه شدید، لطفا با مراکز مربوطه تماس بگیرید. چرا که این کار تخلف محسوب می شود و استفاده از زیبایی های ساحل کلبه هور کاملا رایگان است.

کلبه هور کیش چه جاذبه هایی دارد؟

حالا وقت آن رسیده است که کیش تیکت شما را با جذابیت ها و زیبایی های منحصر به فرد ساحل رویایی کلبه هور کیش آشنا کند. جذابیت های ساحل کلبه هور که با آن ها می توانید خاطره ای فراموش نشدنی برای خود و همراهانتان بسازید، به شرح زیر هستند:

⇐پیشنهادات ویژه: بلیط کنسرت کیش با تخفیف ویژه

جاذبه های طبیعی منحصر به فرد:

شما در هیچ نقطه ای از دنیا، نمی توانید طبیعت بکر و منحصر بفردی که در ساحل کلبه هور وجود دارد را پیدا کنید. آرامش و زیبایی محض در این ساحل، هر جنبنده ای را محصور خود می کند. تصورش را بکنید! در ساحلی نشتسته اید که صخره های زیبای مرجانی سرتاسر آن را احاطه کرده اند.

صدای موج و خروش آبی که با این صخره ها برخورد می کند، تلاطم و پویایی دریا را نمایان می کند. لحظه ای که خورشید شروع به غروب کردن می کند، می توانید عظمت و آرامشی که در ساحل ایجاد می شود را با تمام وجود خود احساس کنید.

علاوه بر همه این ها، ساحل کلبه هور از جذابیت های طبیعی دیگری هم برخوردار است که از مهم ترین آن ها به غار 5 متری که در قسمت جنوبی ساحل قرار دارد اشاره کرد. لحظات شگفت انگیزی که می توانید در این غار تجربه کنید و به اتفاقی فراموش نشدنی در سفر خود تبدیل کنید، دقایق مد دریاست که در آن لحظات می توانید روی دیگری شکفتی این طبیعت جذاب را مشاهده کنید.

امکانات ماهیگیری و غواصی:

امکانات ماهیگیری و غواصی

امکانات ماهیگیری و غواصی

ماهیگیری یکی از کار های جذاب و دلپذیری است که پیشنهاد می کنم برای یک بار هم که شده حتما آن را امتحان کنید. ساحل کلبه هور کیش، مانند خیلی از سواحل دیگر این جزیره، از سواحل صخره ای است که همین ویژگی که باعث می شود، آب های اطراف آن کاملا شفاف و زلال باشد.

⇐پیشنهادات ویژه: پارک های ساحلی در کیش

شفافیت آب دریای اطراف این ساحل به قدری زیاد است که شما حتی می توانید، ماهیان و آبزیانی که زیر آب در حال شنا هستند را خیلی واضح ببینید. برای همین اگر علاقه مند به ماهیگیری و گذراندن اوقات خود در کنار ساحل هستید، توصیه می کنیم حتما سری به ساحل کلبه هور کیش بزنید.

سوارکاری در ساحل:

اسب سواری در هر جایی، از تفریحات هیجان انگیز و تاثیر گذار در روحیه افراد است. حالا فکر کنید که این تفریح و ورزش جذاب در کنار دریا و در یک ساحل رویایی و زیبا امکان پذیر شود. تمام خستگی و کلافگی هایتان را در چند دقیقه از بین خواهد برد.

سوارکاری در ساحل

سوارکاری در ساحل

جاذبه معاصر لنج به گل نشسته:

شرایط تجاری کیش در دوره های زمانی مختلف به صورتی بود که بیشتر ارتباطات تجاری و معیشتی از طریق دریا و راه های آبی انجام می شد. این شرایط باعث شد که بسیاری از جاذبه های گردشگری کیش مانند کشتی یونانی، از کاروان ها کشتی های وارد شده به کیش و اقامت یافته در آن تشکیل شود.

لنج به گل نشسته ساحل کلبه هور قدمت به اندازه این آثار قدیمی ندارد و حداکثر زمان به گل نشستن آن، 10 سال است، اما با تغییراتی که برای زیباسازی و نورپردازی آن انجام شده، این لنج ماهیگیری را تبدیل به یکی از جاذبه های گردشگری کلبه ساحل هور کرده است.

⇐پیشنهادات ویژه: طعم بهترین غذا با رستوران های کیش

سخن پایانی:

کیش منبع جاذبه های گردشگری می باشد. این مکان زیبا مورد استقبال اکثر مردم است. به همین منظور کیش تیکت با معرفی مکان های گردشگری و تاریخی وتفریحی شما را برای سفری به یاد ماندنی آماده می سازد برای آشنایی با خدمات ارائه شده توسط کیش تیکت اینستاگرام ما را دنبال نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.