تفریحات غیرآبی کیش

‫تجربه حس پرواز در تونل باد میکامال جزیره کیش

پرواز در تونل باد

جزیره کیش، جزیره‌ای زیبا و دیدنی در خلیج‌فارس است که هر ساله گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند. این جزیره با داشتن آب‌وهوای گرم و خشک، شن و ماسه سفید و آب‌های آبی و صاف، به‌عنوان یکی از مقاصد توریستی محبوب در ایران شناخته می‌شود. در این جزیره، تعدادی از جاذبه‌های گردشگری بسیار معروف وجود دارد که بسیاری از گردشگران به دنبال بازدید از آن‌ها هستند. اما یکی از جاذبه‌های جدید کیش، تونل باد میکامال است. در این مقاله از سایت کیش تیکت قصد داریم به بررسی تونل باد میکامال جزیره کیش پرداخته و اطلاعات کاربردی را با شما عزیزان به اشتراک بگذاریم. تا شما تجربه بهتر و مناسب را تجربه کنید.

میکامال کیش

میکامال کیش

تونل باد چیست؟

پرواز در تونل باد، لذت سقوط آزاد در آسمان را شبیه‌سازی می‌کند. ازآنجایی‌که در تونل های باد این فعالیت عمودی انجام می‌شود، جایگزین بسیار ارزان‌تری برای پرش واقعی سقوط آزاد است و همچنین تجربه سقوط آزاد طولانی‌تری را به شما می‌دهد. تونل های باد در واقع فضایی هستند که از طریق جریان شدید باد بر نیروی گرانش غلبه می‌کنند تا فرد داخل آن بتواند در هوا پرواز کند و بین زمین و آسمان بماند. باد که از پایین این تونل می‌وزد تجربه سقوط آزاد از هواپیما را به شما می‌دهد.

تونل‌های باد اولین‌بار در سال‌های پایانی قرن نوزدهم ساخته شدند. در آن سال‌ها تحقیقات در مورد ماهیت ایرودینامیک و جریان‌های هوا در اطراف اجسام آغاز شد بود. برای مدت طولانی، تونل‌های باد محلی برای آزمایش مقاومت هوا در ماشین‌های پرنده در نظر گرفته می‌شد. تونل‌های هوا پس از ارائه خدمات خود به صنعت هواپیماسازی و خودرو، با تغییر از شکل افقی به عمودی، کارکردی متفاوت و جدید پیدا کردند. امروزه تونل‌های هوایی عمومی به مکانی امن برای اجرای سقوط آزاد و تمرین ورزشکاران این رشته تبدیل شده است و البته عده‌ای نیز برای سرگرمی به آن توجه کرده‌اند.

⇐پیشنهادات ویژه: رزرو بلیط پاراسل کیش

ویژگی‌های تونل باد میکامال

تونل باد میکمال کیش یکی از مدرن‌ترین و جذاب‌ترین تفریحات کیش، ساخت شرکت ارودیوم از کشور لاتویا که سابقه ساخت تونل باد دیزنی‌لند استرالیا را دارد، است. این تونل عمودی به‌گونه‌ای طراحی شده است که هرکسی با آموزش اندک و تجهیزات لازم می‌تواند از آن استفاده کند. ارتفاع این تونل حدود ۸ متر است و بین طبقه ۳ و ۴ مجتمع بزرگ میکامال قرار دارد. میکامال جاذبه‌های تفریحی و گردشگری متعددی دارد که یکی از محبوب‌ترین آنها تونل باد کیش است. از ویژگی‌های دیگر تونل باد میکامال می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • طراحی در فضایی به مساحت ۹۰۰ مترمربع
  • استوانه شیشه‌ای به ارتفاع ۸ متر و قطر ۳ متر
  • نخستین نمونه در نوع خود در سراسر جهان
  • گردش با سرعت ۲۲۰ کیلومتر جت فن‌های مکنده بالای تونل
  • قابل‌مشاهده توسط افراد دیگر در طبقات سوم و چهارم میکامال به دلیل شیشه‌ای بودن تونل
مشخصات تونل باد میکامال

مشخصات تونل باد میکامال

چگونه از تونل باد در مجموعه میکامال استفاده کنیم؟

تونل باد میکامال کیش یک تفریح بسیار پرهیجان است؛ بنابراین اگر مدت زیادی است که تجربه جالب و سرگرم‌کننده‌ای نداشته‌اید، تونل باد کیش می‌توان گزینه مناسبی دانست. تولید آدرنالین یکی از مزایای این تونل است که باعث ایجاد هیجان، شادابی و سرحالی در افراد می‌شود. برای استفاده از تونل باد میکامال، شما نیاز به تجهیزات و لباس‌های خاصی دارید.
اولین قدم برای ورود به تونل، پوشیدن لباس‌های مناسب است.

این لباس‌ها شامل یک کت‌وشلوار ورزشی، کفش مناسب و یک کلاه هستند. همچنین، برای استفاده از تونل، شما باید تجهیزاتی مانند گوشی‌های محافظ گوش و عینک‌های محافظ چشم داشته باشید.پس از پوشیدن لباس‌های مناسب، خیلی سریع زیر نظر یک مربی مجرب میکامال یک آموزش اولیه کوتاه می می‌بینید. زمانی که شما به داخل تونل وارد می‌شوید و در مقابل یک جریان قوی از هوا قرار می‌گیرید.

این جریان هوا به شما اجازه می‌دهد که در هوا حرکت کنید، به بالا پرواز کنید و حتی حرکات پیچیده‌تری مانند سقوط آزاد را انجام دهید. نکته حائز اهمیت این است که یک مربی باتجربه همراه شما خواهد بود و اپراتور تونل باد هم سرعت باد را باتوجه‌به مهارت و آمادگی شما تنظیم می‌کند تا یک تجربه پرواز هیجان‌انگیز را در محیطی امن و راحت داشته باشید.

⇐پیشنهادات ویژه: تفریحات غیر آبی در جزیره کیش با کیش تیکت

موانع تمرین برای شرکت در تونل باد

استفاده از تونل باد میکامال، یک فرصت برای تجربه یک تجربه هیجان‌انگیز است که برای بسیاری از گردشگران جذاب است. همچنین، این فعالیت به‌عنوان یک نوع ورزش هوایی نیز مورد استقبال بسیاری از علاقه‌مندان به ورزش است. اما اگر اخیراً کتف یا زانو دررفته داشته یا در حال حاضر گچ گرفته‌اید یا اندام شکسته دارید یا باردار هستید، شما مجاز به شرکت در تونل نخواهید بود.

اگر قبلاً دچار آسیب‌دیدگی شانه شده‌اید، همچنان می‌تواند تونل باد آن را تحت‌تأثیر قرار دهد؛ زیرا باد با سرعت بالایی حرکت می‌کند. توصیه می‌شود قبل از انجام این تمرین با پزشک خود و کارکنان مرکز پروازی مشورت کنید. افراد مبتلا به مشکلات گردن، کمر یا قلب باید قبل از شرکت با پزشک خود مشورت کنند. لازم به ذکر است کودکان نیز می‌توانند از این تجربه هیجان‌انگیز لذت ببرند، اما حداقل سن برای ورود و استفاده از تونل باد ۵ سال است. افراد زیر ۱۸ سال باید در این تمرینات با والدین یا قیم خود شرکت کنند.

مجموعه میکامال کیش

میکامال کیش با زیربنای تقریبی 190000 متر مربع به عنوان یکی از بزرگترین مراکز خرید و تفریحی کیش شناخته می شود که 15000 متر مربع آن تنها به امکانات تفریحی جزیره کیشی اختصاص دارد. همچنین میکامال ، 7000 متر مربع را به فضای تجاری و بازار خرید اختصاص داده است.در زیر زمین بنا، یک هایپر مارکت در فضای 7000 متر مربع فعالیت می‌کند و تعداد بی شماری کالا را با قیمت های نسبتاً مناسب به خریداران ارائه می دهد. شما می توانید در این هایپرمارکت شرکت کنید و ساعت ها را بدون توجه به زمان سپری کنید.

از امکانات مرکز خرید میکامال در جزیره کیش می توان به تله کابین، تونل باد، سالن اسکی روی یخ، بزرگترین آکواریوم خاورمیانه، شبیه سازی جنگل های بارانی و … اشاره کرد. نمی توانید در این مجموعه باشکوه مسافر کیش باشید و حوصله‌تان سر برود. تمامی اجناس و لباس ها در مرکز خرید میکامال در کیش، ازبرندهای درجه یک هستند و به همین دلیل گردشگران سرسخت جزیره می توانند تجربه خریدی خاص و منحصر به فرد را در مرکز خرید میکا مال تجربه کنند.

مجموعه تفریحی میکامال کیش

مجموعه تفریحی میکامال کیش

سخن پایانی

تونل باد میکامال، یک جاذبه گردشگری جدید و منحصربه‌فرد در جزیره کیش است که به‌عنوان یک نوع ورزش هوایی مورد استقبال بسیاری از گردشگران و علاقه‌مندان به ورزش قرار گرفته است. استفاده از تونل باد میکامال، یک تجربه هیجان‌انگیز و خارق‌العاده است که به شما اجازه می‌دهد با یک جریان قوی و پایدار از هوا آشنا شوید. اگر به دنبال یک فعالیت هیجان‌انگیز و جذاب در جزیره کیش هستید، استفاده از تونل باد میکامال، یک گزینه بسیار خوب است. از اینکه تا پایان مطلب همراه سایت کیش تیکت بودید، بسیار خرسندیم و امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.برای آشنایی بیشتر با ما و دریافت اطلاعات بیشتر اینستاگرام کیش تیکت را دنبال نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.