اطلاعات گردشگری کیش

بهترین سوغاتی کیش را بشناسید؟

سوغات کیش

جزیره کیش در استان هرمزگان و در جنوب ایران واقع شده و به عنوان یکی از جزایر زیبای کشور ایران به شمار می آید که به دلیل منابع توریستی، گردشگری و وجود مکان های تاریخی و باستانی سالانه مسافران زیادی را به خود جذب کرده است. یکی از موضوعاتی که توجه اکثریت عموم مردم را به خود جلب کرده خرید محصولات با کیفیت و منحصر بفرد جزیره کیش است و به دلیل وجود مسافران و گردشگران ایرانی و خارجی مراکز خرید بسیاری در جزیره کیش واقع شده تا امکان خرید و گشت و گذار برای مسافران راحت تر شود.

سایت کیش تیکت در این مقاله قصد دارد به گردشگران جزیره انواع سوغاتی هایی را که می توانند برای عزیزانشان تهیه نمایند را معرفی کند تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا بتوانید هدایای زیبایی را خریداری نمایید و خاطرات زیبای خود را ثبت کنید.

سوغاتی های محبوب جزیره کیش

صنایع دستی در کیش

صنایع دستی در کیش

  • صنایع دستی

صنایع دستی با کیفیت و طرحدار و ساخته دست مردم یکی از مشاغل پرطرفدار جزیره کیش می‌باشد و زنان خانه دار و اقلیت مردم کیش از این راه کسب درآمد می‌کنند. صنایع دستی شامل کیف های بافته شده، کفش های سنتی، گلیم های سوزنی و همچنین کوزه های گلی وآویزهای رنگارنگ و جذاب این صنایع را به سوغاتی های مهم کیش معروف کرده است و هدیه ای مناسب و به یادماندنی از این جزیره زیباست که هروقت به آن نگاه کنید، حال و هوای گرم و مرطوب آن شما را یاد روزهای بی نظیرتان می‌اندازد.

  • مراکز خرید پوشاک در کیش

پوشاک اصل وبا دوام یکی دیگر از مزیت های خرید لباس در مراکزکیش است در  مراکز خرید کیش سعی می‌شود بهترین برندها و با کیفیت ترین لباس ها را فراهم کرده و در اختیار عموم مردم قرار داد و بی شک می توان گفت که تمامی مراجعه کنندگان و فروشندگان از خرید محصولات خود راضی خواهند بود. بنابراین گزینه ای مناسب برای خریدن سوغات کیش و هدیه به عزیزانتان است. پیشنهاد می‌کنیم برای انتخاب لباس هایتان از لباس های محلی و سنتی این جزیره خریداری کنید زیرا عطر و بوی مخصوص آنها حال و هوای سنت جزیره کیش را به یادتان خواهد آورد.

غذای دریایی میگو

غذای دریایی میگو

  • غذاهای دریایی

به دلیل مناطق آبی و ساحلی جزیره کیش صید ماهی و میگو به صورت انبوه انجام می‌شود واین غذای آبزی در اکثر رستوران های کیش پخت و سرو می‌شود و غذایی مناسب با آب و هوای مناطق آنجا به شمار می‌رود. بازار ماهی فروشان و میگو فروشان مکانی معروف و مخصوص خرید هرگونه محصول آبزی است در این بازار انواع ماهی ها و میگو ها به مشتریان عرضه می‌شوند، به دلیل حمل آسان و ماندگاری بالا پیشنهاد می‌کنیم ماهی و میگوی خشک شده بسته بندی شده خریداری کنید که در فروشگاه ها و بازارهای خرید نیزموجود است.

شیرینی خنفروش کیش

شیرینی خنفروش کیش

  • شیرینی خنفروش خوشمزه ترین سوغاتی کیش

شیرینی خنفروش یک شیرینی سنتی و محلی ایران است که به دلیل طعم لطیف و شیرین آن در کیش خواهان زیادی دارد و به یکی از شیرینی های مخصوص شهر کیش معروف شده است. مطمئنا با خوردن فقط یک گاز از شیرینی عاشق آن می‌شوید و تجربه ای خوشمزه را به همراه خواهید داشت. این شیرینی در تمامی رستوران ها و فروشگاه ها با بسته بندی های مخصوص خود وجود دارند و شما باخرید و هدیه دادن آن می‌توانید کام عزیزانتان را شیرین کنید.

  • نمک کیش

نمک کیش محصولی خاص و منحصر بفرد مخصوص جزیره کیش است که با شرایط خاصی جمع و نگهداری می‌شود و با نمک های دریایی مخصوص پخت و پز متفاوت باشد و درصد خالصی بیشتری نسبت به نمک های دریایی دارد که در کیسه های ارگانیک و با بسته بندی مخصوص نگهداری می‌شوند و طعمی متفاوت و به یادماندنی دارد و می‌توانید این ماده کوچک اما ارزشمند را به دوستان و عزیزانتان هدیه دهید.

  • عسل مرغوب و طبیعی کیش

عسل اصل ماده ای دست نیافتنی و بی نظیر است که کمتر کسی می تواند عسل صد درصد طبیعی را پیدا کند و پیشنهادی خوب برای سوغات مخصوص کیش به شمار می‌آید. چون علاوه بر طبیعی بودن آن دارای خواص بسیار بی‌شماری است که به عنوان دارویی گیاهی برای علاج بیماری ها استفاده می‌شود. عسل به کاهش چربی خون کمک می‌کند و کاهش وزن را تسریع می‌بخشد، عسل طبیعی برای کسانی که دچار افسردگی و استرس هستند بسیار مناسب است به طوری که می توان گفت همچون یک آرامبخش طبیعی عمل می‌کند و خواب آور است و با انتخاب آن هدیه ای ساده اما شیرین و با کیفیت به عزیزانتان هدیه خواهید کرد.

  • قهوه،سالم ترین نوشیدنی کیش

قهوه یک نوشیدنی محبوب و معروف است که قدمتی چندین ساله دارد و از دانه های قهوه تهیه می‌شود از دوران ایران باستان از این نوشیدنی تلخ و پرفایده استفاده می کردند و امروزه نیز تمام اقشار جامعه از آن استفاده می‌کنند. بنابراین یک کادوی زیبا برای دوست داران قهوه است. قهوه دارای طمع های مختلفی است که شامل اسپرسو، کاپوچینو، لاته، موکا، آمریکانو و … هستند که با توجه به میزان علاقه تان نسبت به هر کدام از طعم ها می توانید آنها را در تمامی مراکز خرید و فروشگاه پیدا کنید و پک مخصوص آن را خریداری کنید.

  • شکلات کیش

کمتر کسی پیدا می‌شود که عاشق شیرینی نباشد و از خوردن آن لذت نبرد شکلات با طعم های مختلفی که دارد شما را از چشیدن هر طعمی بی‌نیاز می‌کند و حس دلنشین شیرینی بهترین حسی است که می توانید تجربه کنید. شکلات ها می‌توانند منبعی برای دریافت انرژی باشند و آن را جایگزین مناسبی در مقابل بیسکویت و دسر کرد، همچنین هدیه کردن آن به عنوان یک کادو پیام خوشایندی را به طرف مقابلتان منتقل می‌کند. درصورتی که قصد خرید شکلات را دارید یا می‌خواهید از قیمت بسته ای و کیلویی با خبر شوید مراجعه به فروشگاه ها و مراکز خرید شکلات و شیرینی جات می‌تواند برای شما کمک کننده باشد.

  • ادویه جات کیش

خرید ادویه به عنوان سوغاتی یک ایده جالب و منحصر بفرد است ادویه ها با عطر و طعم خاصی که دارند گزینه ای دیگر از بهترین گزینه های انتخاب سوغاتی کیش محسوب می‌شوند. ادویه جات سوغاتی مناسب افراد خاص پسند است که در خانه به پخت و پز مشغول اند. ادویه جات کیش معمولا تنوع زیادی در طعم و رنگ و بو دارند که می‌توانید با خرید بسته بندی این ادویه جات عزیزانتان را خوشحال کنید. توجه داشته باشید که برای خرید به مراکز مخصوص ادویه فروشی مراجعه کنید. چون در این مکان ها بهترین ادویه جات در سراسر کشور گرد هم آمده و در این بازارها به فروش می‌رسند.

خرما سوغات کیش

خرما سوغات کیش

  • خرما

وقتی صحبت سوغاتی به زبان بیاید، بیشتر فکرمان به سمت شیرینی ها می رود و معمولا برای سوغات نزدیکان و اقوام و فامیل سعی می‌کنیم شیرینی مخصوص آن شهر و منطقه را فراهم کنیم و هدیه دهیم زیرا این سوغات نماد هر شهری محسوب می شود، طبق گزارشات اخیر، ایران تولید بیش از یک میلیون تن خرما را در جهان به خود اختصاص داده است و به دومین قطب تولید خرمای جهان تبدیل شده است. خرما یکی از محصولات لطیف و مقوی مخصوص شهر کیش است و به دلیل هوای گرم و شرجی به شهر خرما معروف می‌باشد. امروزه برندهای خلاق، خرماها را در بسته بندی های شیک و زیبا تزیین می‌کنند که این کار خرما را به هدیه ای ارزشمند و خاص تبدیل کرده است.

  • حنا زینتی کیش مخصوص خاص پسندان

ماده ای گیاهی و طبیعی که از برگ های گیاه حنا تهیه می‌شود و بعد از استخراج و انجام عملیات لازم تبدیل به حنا می‌شود. این گیاه ارزش تاریخی و قدیمی دارد و نحوه شیوه های استفاده از آن در هر کشوری متفاوت است. از آنجایی که در فرهنگ و آداب و رسوم گذشتگان ما استفاده از آن رایج بوده و این سنت تا امروزه نیز پابرجاست، از آن برای تزیین و کشیدن نقش و نگارهای زیبا بر روی دست و پا استفاده می‌کنند. حنا در دو رنگ سیاه و نارنجی به بازار عرضه می‌شود و هریک خواهان خاص خود را دارد. حنا یکی از جذاب ترین و مرسوم ترین سنت های مردم کیش است و یک سوغاتی زیبا و عالی برای زیبا پسندان محسوب می‌شود.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم تعدادی از سوغاتی های کیش که شامل محصولات خوراکی و غیر خوراکی بودند را در اختیارتان قرار دهیم. در کنار لذت بردن از تفریحات کیش، شما بسته به نوع سلیقه و علایق شخصیتان و با توجه به اهمیت دسته بندی سوغات کیش با خرید هر یک از محصولات مورد نظر سفر خوب خود را به اتمام برسانید و خاطراتی به یادماندنی از این جزیره زیبا بسازید.
کیش تیکت با اهداف ارائه انواع خدمات اطلاعات گردشگری به شما عزیزان توانسته است رفاه حال شما را در جزیره کیش فراهم نماید در این مقاله نیز به شما در مورد انواع سوغاتی هایی که می توانید خریداری کنید اطلاعات جامعی داده است تا عزیزان خود را با خرید آن خوشحال نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.