تفریحات غیرآبی کیش

جزیره لاک پشت ها در کیش

جزیره لاک پشت ها در کیش

اگر مایل به دیدن شگفتی های طبیعت و لحظه تولد بچه لاک پشت های آبی هستید، جزیره لاک پشت ها در کیش بهترین پیشنهاد کیش تیکت به شماست. این جزیره از گونه های کمیاب لاک پشت های آبی تشکیل شده و به زیستگاهی طبیعی و محافظت شده برای آن ها مبدل گردیده است. برای آشنایی بیشتر با جزیره لاک پشت های کیش و شگفتی های آن با ما همراه شوید.

معرفی جزیره لاک پشت های کیش

کیش به عنوان یک جزیره تاریخی و قدیمی در سواحل خلیج فارس و جنوب کشور زیستگاه مناسب و امنی برای لاک پشت های دریایی تبدیل شده است. شما با سفر به جزیره کیش می توانید شاهد گونه های مختلفی از لاک پشت های آبی باشید که زمان زیادی را در این جزیره گذارنده اند.

نقاط مختلفی از جزیره کیش وجود دارد که شما با رفتن به آن ها می توانید شاهد تعداد زیادی از لاک پشت های دریایی و زاد و ولد آن ها باشید. با توجه به این که لاک پشت های آبی از گونه های در حال انقراض دریایی به شمار می آیند، مناطق محافظت شده ای از جزیره برای آن ها در نظر گرفته شده است که از لاک پشت ها در مقابل حمله حیوانات وحشی و شکارچیان غیر مجاز جلوگیری می شود.

پیشنهادات ویژه: هتل بین المللی کیش با کیش تیکت

لاک پشت ها در هر تخم گذاری خود حدود 100 عدد تخم، تولید می کنند که مدت زمان ایجاد این تخم ها حدود 100 دقیقه است. پس از این که تخم گذاری لاک پشت ها در جزیره لاک پشت های کیش انجام شد، مامان لاک پشت ها تخم ها را در عمق 30 تا 40 متری زمین دفن می کنند.

پس از آن، این تخم ها را رها کرده و راهی دریا می شوند. دفن کردن تخم لاک پشت ها در عمق زیادی انجام نمی شود، پس برای حفظ آن ها از خطرات مختلف باید یک زیستگاه حفاظت شده و طبیعی برای آن ها در نظر گرفته شود و چه جایی بهتر از جزیره لاک پشت ها در کیش؟

جزیره لاک پشت ها کجاست

جزیره لاک پشت ها

جزیره لاک پشت های کیش شامل چه نقاطی می شود؟

به طور کلی جزیره لاک پشت ها در کیش دو نقطه اصلی جزیره که شامل ساحل جنوبی و دماغه غربی است، می شود. این قسمت ها توسط سیستم های مانیتورینگ و محیط بانان زحمت کش جزیره محافظت می شوند تا این گونه در حال انقراض و ارزشمند در شرایط محافظت شده ای از خطر انقراض نجات یابد.

قسمت های دیگری از جزیره کیش هم وجود دارد که از زاد و ولد لاک پشت های دریایی به صورت محافظت شده ای، مراقبت و نظارت صورت می گیرد. این قسمت ها عبارتند از:

  • جزیره هندورابی
  • ام الکرم
  • قشم
  • شیدور
  • هرمز
  • کچو
  • لیبار
  • بریس
  • گواتر
  • بندر کنارک

پیشنهادات ویژه: چگونه در کیش خانه کرایه کنیم؟

لاک پشت ها

لاک پشت ها

چه گونه هایی از لاک پشت ها در جزیره لاک پشت های کیش وجود دارد؟

جزیره زیبای کیش از انواع مختلفی از لاک پشت های آبی و دریایی محافظت می کند. این دو زیست زیبا و شگفت انگیز در گونه ها و اندازه های مختلفی یافت می شود که اکثریت آن ها جزیره لاک پشت های کیش را به عنوان زیستگاه امن و طبیعی خود انتخاب کرده اند.

از گونه های در حال انقراض لاک پشت های آبی می توان به انواع مختلفی اشاره کرد، اما گونه هایی که در معرض شدید انقراض قرار دارند و توسط محیط بانان و سازمان محیط زیست جزیره کیش محافظت می شوند به ترتیب زیر می باشند:

  • لاک پشت دریایی پوزه عقابی
  • لاک پشت آبی پشت سبز
بچه لاک پشت

بچه لاک پشت

بهترین زمان برای رفتن به جزیره لاک پشت ها

کیش تیکت به شما توصیه می کند که زمان سفرتان جزیره کیش را در صورت امکان طوری تنظیم کنید که بتوانید در زمان خارج شدن بچه لاک پشت ها از تخم، شاهد لحظه بی نظسر تولد آن ها باشید.

یکی از زیبایی ها و شگفتی های طبیعت دریایی زمانی است که لاک پشت های مادر پس از سفر های دریایی خود به ساحلی جزیره لاک پشت ها بر می گردند و منتظر تولد فرزندان خود هستند.

پیشنهادات ویژه: بولینگ مریم در کیش

در لحظات سحرگاهی و طلوع خورشید صبحگاهی و تلألو نور آفتاب در آب های نیلگون خلیج فارس، شما می توانید شاهد یکی از زیباترین لحظات آفرینش، یعنی از تخم در آمدن لاک پشت های آبی باشید.

برای این که بتوانید شاهد این لحظه جذاب و دیدنی باشید باید در به وقوع پیوستن آن در جزیره حضور پیدا کنید. اواخر سال تا اواسط تابستان زمانی است که لاک پشت های آبی برای تخم گذاری و زاد و ولد به جزیره لاک پشت های دریایی کیش می آیند.

بنابراین شما برای این که بتوانید شاهد تولد جوجه لاک پشت های کوچولوی بند انگشتی باشید، باید ماه های اول سال را برای سفرتان انتخاب کنید. ما به شما توصیه می کنیم که برای اطلاع دقیق از زمان تولد بچه لاک پشت ها حتما قبل از رفتن به جزیره با مسئولین و محیط بانان این جزیره تماس بگیرید و از لحظه دقیق تولد آن ها مطلع شوید تا لحظاتی به این نابی و زیبایی را از دست ندهید.

پیشنهادات ویژه: کارتینگ در جزیره کیش

سخن پایانی

رفتن به کیش و دیدن جاذبه های گردشگری جزیره برای هر فردی لذت بخش است دیدن زیستگاه حیوانات حس زندگی دوباره را القا می کند. جزیره لاک پشت ها در کیش یکی از زیستگاه های دل انگیز جزیره می باشد. کیش تیکت با معرفی این جزیره جذاب مسافرت را برای شما خاطره انگیز کرد. برای آشنایی با کیش تیکت و برخورداری از امکانات رفاهی ما ما را در صفحه اینستاگرام دنبال نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.