رستوران های کیش

غذاهای معروف و پرطرفدار در کیش

غذاهای معروف و پرطرفدار

جزیره زیبای کیش، منطقه ای توریستی و پرطرفدار برای مسافران علاقه مند به دیدن شگفتی های دلپذیر و هیجان انگیز است. در کنار این زیبایی ها و شگفتی ها، غذای های لذیذ و دلنشین این جزیره تاریخی و دیدنی نیز به لذت سفر علاقه مندان را دو چندان می کند. تمام گردشگران که به جزیره کیش می آید تمایل به خوردن غذاهای معروف جزیره دارند.

غذاهایی که تنها مختص جزیره رویایی کیش بوده و تنها سر آشپز های ماهر و زبردست جنوب ایران می توانند طعم و مزه دلنشین این غذاهای لذیذ را در خاطره گردشگران به یادماندنی و دل انگیز نمایند. کیش تیکت در این مقاله شما مسافرین عزیز با غذاهای معروف و پرطرفدار کیش آشنا کرده و رستوران هایی که بتوانید بهترین کیفیت از این غذا ها را در آن ها پیدا کنید به شما معرفی خواهد کرد. با ما همراه باشید.

انواع غذاهای محبوب

انواع غذاهای محبوب

انواع غذاهای محبوب کیش

جزیره کیش علاوه بر این که یک منطقه دریایی و آبی به شمار می آید، یکی از مناطق تاریخی و جنوبی کشور عزیزمان ایران نیز محسوب می شود، بنابراین می توان نتیجه گرفت که غذاهای معروف و پرطرفدار این جزیره شگفت انگیز تلفیقی است از غذاهای دریایی، غذاهای عربی و جنوبی که برآمده از هموطنان مهمان نواز جنوبی و عرب زبان کشورمان هستند.

با توجه به موارد ذکر شده غذاهای محبوب جزیره کیش به دو دسته بندی کلی زیر تقسیم می شوند:

  • غذاهای دریایی
  • غذاهای محلی

معرفی غذاهای دریایی کیش

بسیاری از گردشگران و مسافرانی که جزیره کیش را برای گذراندن اوقات خوش سفر خود و همراهانشان انتخاب می کنند علاقه مند به صرف غذاهای دریایی در این جزیره آبی می باشند. تصور مسافران از صرف غذاهای دریایی در دریایی ترین نقطه ایران این است که این غذا ها به حرفه ای ترین و خوشمزه ترین شکل ممکن و توسط آشپز های ماهر این جزیره طبخ شده و از مواد تازه و ادویه جات محبوب و معروف جنوبی تهیه می شوند بنابراین می توانند مزه ای شگفت انگیز و به یاد ماندنی برای آن ها فراهم کنند.

پیشنهاد کیش تیکت به مسافرانی علاقه مند به غذاهای دریای هستند این است که غذاهای دریایی و محبوب جزیره کیش که در ادامه معرفی می شود را به هیچ وجه از دست ندهند. این غذاهای هیجان انگیز و خوشمزه که جزء غذاهای دریایی کیش محسوب می شوند عبارتند از:

  • قلیه ماهی
  • سمک مشوی
  •  مضروبه

حال سوالی که پیش میاید این است که مواد تشکیل دهنده این غذا های لذیذ چه موادی هستند؟

کیش تیکت معرفی کوتاهی از طرز تهیه و مواد به کار رفته در این غذا ها را برای شما عزیزان آماده کرده است که در این بخش به شرح آن ها می پردازیم:

  • سمک مشوی:

غذای دریایی سمک مشوی از ماهی، ادویه جات جنوبی و انواع سبزی های معطر تهیه می شود. سمک مشوی ماهی لذیذ و خوش پختی است که مراحل طبخ آن به ترتیب زیر می باشد:

  1. ماهی را تهیه کرده و با دقت تمیز کنید.
  2. داخل ماهی با مواد از قبل آماده شده پر کنید.
  3. ماهی را در ادویه جات مخصوص و سبزی های معطر بغلطانید.
  4. در نهایت به صورت سرخ شده و یا کبابی آن را طبخ کرده و میل نمایید.
  •  مضروبه:

از دیگر غذاهای پرطرفدار دریایی کیش، ماهی مضروبه است که از صید ماهی های بومی جزیزه کیش تهیه می شود. این غذای لذیذ و خوشمزه نیز از ترکیب ادویه های مخصوص و مقدار زیادی سیر و پیاز تهیه می شود.

طرز تهیه مضروبه به این صورت است که:

  1. ماهی را با دقت تمیز کنید.
  2. پیاز وسیر را به میزان دلخواه آماده کرده و ادویه جات مخصوص را اضافه کنید.
  3. ماهی را به همراه مواد آماده شده تفت داده و سرخ نمایید.
  • قلیه ماهی:

قلیه ماهی از جمله غذاهایی است که بسیاری از شما ممکن است نام آن را بیشتر از سایر غذاهای معرفی شده شنیده باشید. غذایی دریایی محبوب از ترکیب ماهی، سبزیجات معطر، ادویه جات خاص، تمبر هندی و سابر طعم دهنده های دیگر تهیه شده و تا سال های سال برای تمام گردشگران یادآور طعمی دلنشین و به یاد ماندنی خواهد بود.

مراحل تهیه قلیه ماهی شامل موارد زیر می شود:

  1. ماهی را تمیز کرده و آماده طبخ نمایید.
  2. سبزیجات و ادویه جات معطر را تفت دهید.
  3. ماهی را در کنار سبزیجات و مواد تفت داده شده سرخ کرده و تمبر هندی را به آن ها اضافه نمایید.
غذاهای محلی کیش

غذاهای محلی کیش

معرفی غذاهای محلی جزیره کیش

در کنار غذاهای دریایی غذاهای معروف دیگر در جزیره کیش طبخ می شوند که ممکن است ماهی، میگو و جانوران دریایی جزء مواد اولیه آن ها نباشد اما طعمی خاص و ویژه را به مسافران القا می کند. غذای های محلی جزیره کیش در این بخش توسط کیش تیکت معرفی شده و مراحل طبخ آن به صورت خلاصه ارائه می شود.

  • هریسه:

این غذای محبوب و معروف جزیره کیش جزء غذاهایی است که گوشت از اصلی ترین مواد تشکیل دهنده آن به شمار می رود. طرز طبخ هریسه به این صورت است که :

  1. در ابتدا میزان مشخصی از گوشت را در میزان متوسطی از روغن سرخ نمایید.
  2. ادویه های معطر نظیر دارچین و زردچوبه را به سایر طعم دهنده ها اضاف کرده و گوشت را به آرامی تفت دهید.
  3. گوشت را با تمامی مواد ترکیب کرده و به طور کامل سرخ کنید.
  • مرقوق(مرگوگ):

غذای دیگری که در میان بومیان جزیره کیش و گردشگران این منطقه توریستی دارای محبوبیت است مرقوق نام دارد که برخی آن را به نام مرگوگ نیز می شناسند. مراحل تهیه مرقوق را به این صورت معرفی کرده اند که:

  1. سیب زمینی، گوشت، بادمجان و فلفل سبز را خورد کرده و سرخ نمایید.
  2. گوجه فرنگی له شده را به مواد سرخ شده اضافه کنید.
  3. در نهایت سبزیجات و ادویه جاتی مانند زردچوبه، فلفل، دارچین، زیره، پودر لیمو و … به مواد اضافه کرده و به آرامی طبخ نمایید.
  • مجبوس الحم:

مجبوس الحم علاوه بر معروفیت و محبوبیت جزء غذاهای گران قیمت و اعیان به شمار می رود که در اکثر مواقع این غذا در مجالس بزرگ مانند عروسی و سایر مناسبت های مهم دیگر برای پذیرایی از میهمانان طبخ می شود. تهیه مجبوس به ترتیب زیر می باشد:

  1. یک قطعه کامل گوشت گوسفندی را آماده طبخ کنید.
  2. مواد و ادویه جات مخصوص را آماده کرده و با گوشت گوسفندی طبخ کنید.
  3. مواد را به همراه برنج آماده پذیرایی از میهمانان نمایید.
رستوران هایی دریایی

رستوران هایی دریایی

رستوران هایی که غذاهای معروف و پرطرفدار کیش را طبخ می کنند

مسافران و گردشگرانی که جزیره کیش را به عنوان مقصد مسافرت خویش انتخاب می کنند در بسیاری از مواقع از مراحل طبخ این غذاهای لذیذ و خوشمزه مطلع نیستند و یا شرایط لازم برای طبخ آن ها را ندارند. راه حل پیشنهادی کیش تیکت به این عزیزان معرفی چند مورد از رستوران های معروف جزیره کیش است که غذا های محبوب را با بهترین کیفیت ممکن طبخ کرده و پذیرای مهمانان و گردشگران محترم می باشند.

  • رستوران میرمهنا

آدرس رستوران میرمهنا: نوار ساحلی، خیابان پروین اعتصامی، جنب هتل تاپ رز

برای رزرو رستوران میرمهنا از کیش تیکت اقدام نمایید.

  • رستوران کوه نور

آدرس رستوران کوه نور: میدان امیرکبیر، بلوار دانش، جنب هتل صدف کیش

برای رزرو رستوران کوه نور از کیش تیکت اقدام نمایید.

  •  فودکورت دامون

آدرس فودکورت دامون: خیابان وصال، مرکز خرید دامون

  • رستوران پایاب

آدرس رستوران پایاب: میدان المپیک،بلوار المپیک

  • رستوران هشتگ

آدرس رستوران هشتگ: بلوار امیرکبیر، روبروی کارتینگ، ساختمان هدیش

سخن پایانی

کیش تیکت با معرفی غذاهای معروف و پر طرفدار جزیره کیش و رستوران های برتر ارائه دهنده این غذاها سعی کرده است اطلاعات جامعی را در اختیار گردشگران عزیز قرار دهد. برای آشنایی با ما می توانید در اینستاگرام ما را دنبال نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.