مکان های تاریخی کیش

آشنایی با روستای ننه باغو

روستای ننه باغو

در کنار تمام تفریحات مدرن و مهیج، در کنار تمام مکان های دیدنی و جذاب، در کنار تمام بازارها در جزیره کیش، بازدید از بافت سنتی و تاریخی این جزیره نه‌تنها خالی از لطف نیست بلکه می تواند برای شما بسیار جالب و دیدنی باشد.روستای ننه باغو نیز از جمله این جاذبه‌های دیدنی است که نباید از بازدید آن غافل شد. باکیش تیکت همراه باشید.تا بیشتر با روستای باغو آشنا شوید.

 

روستای باغو کیش

معرفی روستای باغو

موقعیت جغرافیایی

این روستا در جنوب غربی جزیره واقع شده ،البته از روستاهای واقع در بندرعباس به شمار می‌آید که در دهستان سرخون قرار دارد برای سفر به این روستا با حرکت به سمت جنوب غربی جزیره و حرکت به سمت میدان غروب کیش ،در ادامه راه وارد جاده باغو میدشوید و در امتداد مسیر جاده باغو به روستای باغو خواهید رسید.

موقعیت روستای باغو روی نقشه

علت نامگذاری این روستا

این روستای تاریخی و گردشگری باغو در گذشته به نام قیس شهرت داشته است . از زمانهای دور پیرزنی در این روستا زندگی می کرده است که در آن زمان جزیره کیش را پرتغالی ها اشغال کرده بودند به همین خاطر نام روستا را از نام آن پیرزن ننه باغو گرفته‌اند.

 

بازدید از روستای باغو و اماکن تاریخی آن به منظور آشنایی با سبک زندگی مردم بومی روستا تجربه‌ای تکرار نشدنی خواهد بود

 

 

مکان های گردشگری روستای باغو:

  • مسجد النبی

  • پارک دلیران

  • گله آهوان

  • درخت لور

 

مسجد النبی:

یکی از قدیمی‌ترین آثار روستای ننه باغو مسجد قدیمی آن به نام مسجد النبی می باشد بر اساس گفته های اهالی این روستا ساخت این مسجد قدیمی به سال ۹۸۱ هجری قمری بر می‌گردد.یک مسجد نسبتا کوچک ولی بسیار زیبا که گردشگران در هنگام ورود به روستا در کنار آن توقف می‌کنند تا به بازدید از آن بپردازند. در کنار این مسجد چاه آبی قدیمی نیز قرار دارد.

پارک دلیران:

طی سالیان اخیر برای زیباسازی بیشتر جزیره کیش و با همت اهالی این روستا پارکی با نام پارک دلیران با وسعت ۶۰ هکتار طراحی و ساخته شده است. این موضوع باعث افزایش امکانات رفاهی و استفاده مناسب از زیبا‌های طبیعی روستا باغو برای جذب گردشگران بیشتر شده است.

گله آهوانگله آهوان:

یکی دیگر از مکان های دیدنی و زیبای این روستا منطقه‌ای به نام گله آهوان است. مردم در این روستا برای حفظ آهوان آبشخورهایی برای آهو‌های این منطقه فراهم کرده‌اند. که باعث حضور بیشتر این حیوانات در روستای باغو شده است. آهوان زیبار را میتوانید آنجا از نزدیک تماشا کنید.

درخت لور روستای باغودرخت لور:

درختی کهنسال با هزاران سال عمر در این روستا وجود دارد به نام درخت لور این درخت به خانواده درخت انجیر تعلق دارد با این تفاوت که برگ های این درخت به صورت بیضی است. این درخت میوه های کوچک به اندازه فندق و قرمز رنگ دارد. درخت لور با توجه به اقلیم جنوب ایران در سایر مناطق همچون هرمزگان و بوشهر نیز می‌روید اما یکی از نمونه های منحصر به فرد این درخت بی همتا درختان لوری است که در روستای باغو جزیره کیش خانه دارند.

شغل مردم روستای باغو:

اهالی که در این روستا زندگی می کنند جمعیت چندانی ندارد و همین تعداد کم به شغل دامپروری مشغول هستند همچنین با توجه به خاک مساعد و حاصلخیز این روستا علاوه بر دامداری و کشاورزی نیز از مشاغل اهالی این روستا است. تولید عسل نیز از جمله مشاغلی است که اخیراً مردم این روستا با تولید و فروش آن به مسافران موجب رونق اقتصادی خود شده اند.در بخش ورودی نیز سیاه چادرهای برپا کرده‌اند و بومیان روستا با پخت نان محلی و برگزاری جشن ها و مراسم های سنتی خود گردشگران را با آداب و رسوم خود آشنا می کند

 


باتوجه به اطلاعاتی که راجب روستای باغو با شما به اشتراک گذاشتیم، اگر به دنبال منطقه‌ای دیدنی و دور از هیاهوی شهری هستید می توانید به این روستای زیبا در جزیره کیش سری بزنید و از طبیعت و فرهنگ بکر و زیبای آن لذت ببرید.


 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.