اطلاعات گردشگری کیش

زمان مناسب برای سفر به جزیره کیش

زمان مناسب برای سفر به جزیره کیش

کیش یکی از محبوب‌ترین و جذاب‌ترین مقاصد گردشگری برای گردشگران است. سفر به جزیره کیش در زمان مناسب میتواند لذت سفر را دو چندان کند.جزیره کیش مانند یاقوتی درخشان و بکر سرشار از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی است که در ایران قرار دارد.

هرکسی از سفر به کیش قصدی دارد افرادی برای خرید می آیند دیگر افراد برای کنسرت بعضی ها برای غواصی خیلی افراد برای گردشگری و تجربه ی سفر دل انگیز به کیش می آیند.

اما بهترین زمان سفر به کیش برای بازار‌گردی و طبیعت‌گردی یا بازدید فرهنگی چه زمانی است؟ چه زمانی مناسب است که در انتهای سفر بگویید سال بعد همین موقع مجدد خواهم آمد؟ ؟ میدانید چه زمانی می توانید هتل های کیش را  با بیشترین تخفیف رزرو کنید؟ در این مقاله می خواهیم بهترین زمان برای مسافرت به جزیره کیش را به شما معرفی نماییم. تا پایان مقاله همراه ما باشید.

 

آب و هوا جزیره کیش چگونه است؟

به دلیل وجود اکسیژن موجود در کیش باعث شده این شهر نسبتا به شهر های دیگر داری هوای پاک و آلودگی کمتر باشد. آب و هوا زیبا و دلنشین جزیره کیش باعث شده از گردشگران زیادی از نقاط دنیا به این جزیره سفر کنند.

اختلاف دمای کیش در تمام طول سال گاهی به ۹ درجه می رسد و رطوبت بالایی دارد. در این جزیره نمی توانید بگویید هوا سرد است زیرا جزیره هیچ وقت دمای صفر را تجربه نکرده است. ولی باید این بگوییم چون آب و هوای جزیره شرجی است بارش باران در این جزیره زیاد است. و ممکن برای شما مسافران ناخوشایند باشد ولی باران در جزیره یک نعمت برای ساکنان جزیره می باشد.

یکی توصیه های مهم به مسافران کیش بررسی آب و هوا جزیره برای سفر می باشد زیرا اگر بارندگی باشد حرکت کشتی ها به سمت اسکله ممنوع میشود و در این مواقع باید تا زمان افتابی شدن آب و هوا در بندرگاه آفتاب یا بندر چارک منتظر بمانید. گاهی این انتظار تا فردا آن روز  طول میکشد.

البته باید بگیم جزیره کیش در هر فصل سال دارای آب و هوای متفاوتی است.

⇐پیشنهادات خواندنی: معرفی لیست گران ترین مراکز خرید در کیش

بهترین فصل برای سفر به جزیره کیش

بهترین فصل برای سفر به جزیره کیش

فصل سفر کیش

سفر به جزیره کیش در فصل بهار و در ایام نوروز

فصل بهار یکی از فصل های دوست داشتنی برای مسافرت و گردش است زیرا هم آب و هوا مناسبی است هم زمان بیشتری برای مسافرت وجود دارد.در تمام ماه های بهار، آب و هوای کیش ملایم است و هنوز بادهای شدید و بارش های تند هوای شرجی تعدادشان کم است. شور و شوق آغاز فصل جدید، مسافرت صفای دیگری دارد؛ همچنین صفای جزیرۀ کیش در فصل بهار نیز جور دیگریست.

اکثر مسافران ایرانی فروردین را برای سفر به جزیره کیش انتخاب میکنند در هنگام تعطیلات نوروز جزیره پذیرای مسافران زیادی است. البته با‌توجه به تعطیلات و موج مسافران در فروردین‌ ماه بهتر است حساب آژانس‌های مسافرتی، مکان اقامت و شلوغی جزیره را از قبل بکنید. در اردیبهشت هنوز از رطوبت زیاد هوا خبری نیست و می توانید این ماه را هم برای مسافرت به کیش انتخاب کنید.

 

سفر به کیش در فصل دوم سال تابستان

در فصل تابستان هوای جزیره شرجی می شود، اما از باران خبری نیست. دمای این جزیره به 50 درجه میرسد. بهترین زمان برای افرادی که علاقه مند به سفر در هوای گرم هستند. اما باز هم تعداد مسافران در این فصل زیاد است زیرا با وجود واع جشن ها و کارناوال های پر از هیجان، کنسرت، جنگ ها، تفریحات آبی که در این هوا به شدت لذت بخش است.

⇐پیشنهاد ویژه: معرفی بهترین رستوران های جزیره کیش

بهترین زمان سفر به کیش در فصل پاییز

در این فصل بارندگی بسیار زیاد است برای کسانی که عاشق هوای بارونی هستند این فصل را برای مسافرت پیشنهاد میکنیم. در این زمان چون بارندگی و تاریکی هوا وجود دارد از تعداد مسافران جزیره کاسته میشود ولی با توجه به جاذبه های گردشگری و تخفیف های ویژه 50 درصد باز هم مسافران زیادی به جزیره مسافرت میکنند.

 

سفر به جزیره کیش در فصل زمستان

جزیره کیش در فصل زمستان بیشترین بارندگی را دارد و در هر زمان باید آماده بارش باران باشید. این فصل برای کسانی که علاقه مند به دیدن ساحل هستند پیشنهاد نمی کنیم. زیرا هوا در این فصل سرد و خنک است. کسانی که گرما را دوست ندارند این فصل بهترین زمان برای مسافرت و شرکت در تفریحات غیر آبی، کنسرت، جنگ های شبانه و… می باشد.

بهترین زمان برای مسافرت به جزیره

مسافرت به جزیره

چه زمانی مسافرت به کیش ارزان خواهد بود؟

در ماه های مهر، آخر فروردین و مرداد ماه، فصل پاییز در این زمان ها شما می توانید بلیط و تور های ارزان کیش را پیدا نمایید و اکثر تفریحات دارای تخفیف ویژه می باشند.

شما می توانید از پکیج های تخفیف های کیش تیکت در این زمان ها بهره مند شوید.

 

چه زمانی می توانید در کیش غواصی نمایید؟

در تمام طول سال می توانید در جزیره به غواصی بپردازید. بهترین ساعت روز برای غواصی در کیش قبل از ظهر و هنگامی است که خورشید در بالای آسمان قرار دارد. البته تابستان مناسب ترین زمان برای غواصی می باشد.

⇐پیشنهادات خواندنی: معرفی لیست ارزانترین مراکز خرید در کیش

بهترین زمان برای خرید در جزیره کیش

افرادی که علاقه مند به خرید هستند با تخفیف های ویژه مراکز خرید در کیش می توانند با خیالی آسوده  در فصل پاییز به خرید بپردازند. زیرا در این فصل اکثر هتل ها و بلیط هواپیما دارای تخفیف هستند.

علاوه‌ بر گشت‌و‌گذار در بازارها می‌توانید در رویدادها و قرعه‌کشی‌های مختلف جزیرۀ کیش شرکت کنید و هیجان بیشتری به سفر رویایی خودتان بدهید.

 

خلوت ترین زمان مسافرت به جزیره کیش

در ابتدای فصل اسفند، جزیره تعداد مسافران کمتری را دارد و مناسب برای افراد درونگرا که دوست ندارند در شلوغی باشند توصیه میگردد.

در اواسط فصل پاییز جزیره خلوته و مناسب برای افرادی که دوست دارند کنار ساحل بنشیند و با خود خلوت کنند.

خرداد‌ماه نیز بهترین زمان مسافرت از نظر خلوت‌بودن به کیش است.

البته به این نکته هم توجه کنید که پاییز و زمستان علاوه‌ بر خلوتی، فصل ارزانی جزیرۀ کیش نیز هستند، پس شاید این فصل بهترین زمان سفر به کیش همراه عزیزانتان باشد.

خلوت ترین زمان مسافرت به جزیره کیش

زمان مسافرت به جزیره کیش

بهترین زمان جشنواره های کیش و رویدادهای فرهنگی

بهترین زمان تابستان است، می‌توانید از جشنواره‌ای به جشنواره‌ای دیگر و از کنسرتی به کنسرت دیگر در جزیرۀ کیش بروید که از 15 تیر‌ماه تا 15 شهریور برگزار می‌شود.

از مسابقات رالی تور خانوادگی گرفته تا جشنواره آبنبات چوبی، جشنواره خرید، جشنواره سلامت، شرکت در کنسرت های مختلف و… تنها بخشی از برنامه هایی هستند که در طول جشنواره تابستانی کیش در این جزیره زیبا برگزار می شوند.

پیشنهاد ویژه: تخفیف ویژه اجاره یات در کیش

سخن پایانی:

یکی از جذاب‌ترین جاهای تاریخی و دیدنی ایران، برای سفر‌کردن و خوش‌گذراندن، جزیرۀ کیش است. حتی برخلاف تصور خیلیا، لزومی ندارد پول زیادی در این سفر خرج کنید، می‌توانید در ارزان ‌ترین فصل، سفر به جزیره کیش داشته باشید.

کیش تیکت با ارائه خدمات رفاهی و هتل و رستوران و… در تمامی فصل های سال شما را برای سفر خاطره انگیز همراهی می نماید. برای آشنایی با کیش تیکت می توانید در شبکه اجتماعی اینستاگرام ما را دنبال نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.