اطلاعات گردشگری کیش

مقایسه کیش و قشم؟

کیش یا قشم

جنوب کشور ایران پر از جاذبه های گردشگری است و همه مردم علاقه به سفر به این مناطق زیبا را دارند دو منطقه پر طرفدار در جنوب کشور کیش و قشم می باشد که می توانید با مسافرت به این دو جزایر خاطرات خوشی را برای خود رقم بزنید در این مقاله قصد داریم مقایسه بین دو جزیره کیش و قشم انجام بدیم و شما را با تفاوت های آنان آشنا نماییم تا بتوانید هر دو یا یکی را برای سفر انتخاب نمایید.

مقایسه کیش و قشم

سفر به  کدام  یک جزیره کیش یا جزیره قشم ؟ انتخاب با شما. باید بدانید دوست دارید از کدام جزیره دیدن کنید. ابتدا مقایسه ای بین جزیره قشم و کیش از نظر جغرافیایی داشته باشیم. جزیره کیش دارای مساحتی برابر با 90 کیلومتر مربع بوده ولی جزیره قشم دارای مساحتی برابر 1491 کیلومتر مربع است. دمای جزیره کیش معدل 26.6 درجه سلسیوس و قشم میانگین دمایی 26 درجه سلسیوس است که اختلاف چندانی با هم ندارد. تفاوت و شباهات زیادی در این دو جزیره قرار دارد که در ادامه با هم مقایسه می نماییم.

ساختار شهری جزایر کیش و قشم

قشم و کیش دو جزیره زیبا است که قشم دارای بافت سنتی و بومی بوده، که از سبک مدرن کمتری برخوردار هستند. در صورتی که جزیره کیش برخلاف قشم دارای فضا شهری، ساختمان ها و سبک ماشین های خاصی دارد که خیلی مدرن و امروزی می باشد. اگر به دنبالی فضایی سنتی هستید بهتر است به جزیره قشم سفر کنید ولی اگر دوست دارید از سبک مدرن و خاص دیدن نمایید پیشنهاد ما جزیره کیش است.

جزیره قشم

جزیره قشم

آب و هوای در جزایر کیش و قشم

آب و هوا یکی از رکن های مورد بررسی برای سفر به جزیره می باشد. این دو جزیره از نظر آب و هوایی چندان تفاوتی با هم ندارند. چون هر دو جزیره به شدت تحت تاثیر هوای خلیج فارس بوده اند. هر دو جزیره دارای هوای مرطوب و شرجی می باشد. برای سفر به هر دو جزیره بهتر است در اواخر فصل پاییز بروید.

⇐پیشنهادات ویژه: بهترین زمان مسافرت به جزیره کیش

سواحل جزیره کیش یا قشم

یکی از انگیزه های سفر به جزیره دیدن دریای نیلگون خلیج فارس است. قدم زدن در کنار ساحل و شنیدن موج ها بسیار آرامش بخش می باشد. سواحل جزیره کیش و قشم دارای فضایی متفاوت هستند. در ساحل می توانید رستوران، کافه و هتل هایی را مشاهده نماید که تعداد آن ها در جزیره قشم کمتر از جزیره کیش است. البته سواحل جزیره قشم نسبت به کیش خلوت تر می باشد. ولی تفریحات آبی در این دو جزیره با هم تفاوتی ندارد. شایان ذکر است که قیمت برخی از تفریحات در جزیره کیش گران تر از جزیره قشم می باشد.

مقایسه هزینه مسافرت به جزایر کیش یا قشم

یکی از مهم ترین نکات سفر به جزیره هزینه می باشد. مدیریت هزینه نکات بسیار مهمی است. باید مقصد سفر را مشخص نماید و بدانید این دو جزیره با هم تفاوت هایی دارد یکی از تفاوت ها قیمت ها می باشد. بودجه تعیین شده برای جزیره کیش باید بیشتر از قشم باشد. قشم به دلیل ساختار و شرایط دارای هزینه مسافرتی کمتری نسبت به کیش است.

⇐پیشنهادات ویژه: پکیج های مسافرت به جزیره کیش

غذا و رستوران های جزیره کیش و قشم

یکی از مواردی که در دو جزیره مشترک می باشد. غذاهای دریایی بوده، لذا سرو غذای دریایی در قشم بیشتر است. بافت رستوران های این جزیره نسبت به کیش قدیمی بوده ولی رستوران های جزیره کیش مدرن و لوکس می باشد انواع غذا های دریایی، فست و فود و ایرانی در آن طبخ می گردد. اگر دوست دارید در غذاهای دریایی مانند خرچنگ، کوسه، ماهی مرکب و … را تجربه نمایید به قشم سفر کنید. ولی اگر مایل هستید در رستوران های شیک و لوکس ساعاتی را بگذرانید بهتر است به جزیره کیش سفر کنید.

کیش

کیش

⇐پیشنهادات ویژه: بهترین رستوران های جزیره کیش

تفریحات و مکان های دیدنی جزایر کیش و قشم

قشم نیز دارای جاذبه گردشگری و گردشگران زیادی می باشد ولی این جزیره به اندازه کیش سالانه گردشگر ندارد یا بهتر بگوییم زیر ساخت پذیرش گردشگران در این جزیره آماده نمی باشد. در کیش بسیاری از مکان های قدیمی بازسازی شده یا با تاسیس مراکز تفریحی جدید در طی چند سال اخیر توانسته اند زیر ساخت را آماده و گردشگران زیادی را به جزیره کیش دعوت نمایند. اما در جزیره قشم می توانید از طبیعت زیبا و مناطق بکر لذت ببرید. جاذبه های این جزیره بیشتر طبیعی و تاریخی است. انتخاب کدام یک از این دو جزیره ها بستگی به خودتان دارد. آیا دنبال سبک جدید تفریح هستید یا علاقه به دیدن بافت قدیمی و طبیعی دارید.

⇐پیشنهادات ویژه: تفریحات آبی کیش و تفریحات غیر آبی جزیره کیش

مراکز خرید و قیمت کالاها در جزایر کیش و قشم

خرید کردن بسیار لذت بخش است و یکی از اهداف سفر به جزیره خرید کردن می باشد. این دو جزیره چون جز مناطق آزاد تجاری است دارای قیمت پایین تری نسبت به سایر مناطق و شهرها بوده است. جزیره کیش دارای مراکز لوکس و مجلل بوده تخفیف های ویژه مسافران را دارد و قیمت اجناس در این جزیره نسبت به قشم بالاتر است. جزیره قشم به دلیل بافت قدیمی و سنتی از بازار ها مراکز خرید معمولی یا سنتی برخوردار است که قیمت اجناس در آن از کیش پایین تر می باشد. اگر هدف از مسافرت خرید می باشد پیشنهاد ما به شما جزیره قشم می باشد.

⇐پیشنهادات ویژه: بهترین مراکز خرید کیش

اقامت و هتل در جزایر کیش و قشم

یکی از دغدغه گردشگران جزیره اقامت می باشد. اقامت در کیش و قشم بستگی به شما دارند. کیش دارای انواع هتل های پنج ستاره و لوکس می باشد. البته می توانید سوئیت یا خانه نیز در آنجا اجاره نمایید. که هزینه اقامت در کیش بیشتر از قشم بوده، اقامت در قشم به دلیل داشتن هتل های نوساز و خوب می تواند گزینه مناسبی باشد. بعد از انتخاب جزیره مورد نظر می توانید اقدام به رزرو هتل نمایید.

⇐پیشنهادات ویژه: اقامت در بهترین هتل های جزیره کیش

قشم

قشم

نحوه دسترسی به جزیره کیش و قشم

از شباهت های این دو جزیره باید به مسافت آن دو اشاره کرد. بهترین و آسان ترین راه ارتباطی به جزایر کیش و قشم هواپیما می باشد. البته روش های دیگری نیز وجود دارد که می تواند هزینه های بیشتری را داشته باشد. این دو جزیره از نظر راه های ارتباطی شبیه هم هستند. سفر با ماشین، قطار و غیره امکان دسترسی به جزایر قشم و کیش را به شما می دهد.

⇐پیشنهادات ویژه: راهنمای سفر به جزیره کیش

سخن پایانی

جزیره کیش و جزیره قشم از جاذبه های گردشگری مورد علاقه مسافران می باشد. در این مقاله مقایسه ای بیناین دو جزیره انجام دادیم تا بتوانید یکی از این دو را انتخاب نماید و گفتم کدام یک از دو جزایر بهتر است و هر کدام دارای چه خصوصیت هایی می باشد. این نکته را فراموش نکنید جزیره قشم و کیش در کنار تفاوت هایشان، شباهت بسیاری به هم دارند. حال انتخاب با شماست.

کیش تیکت با ارائه خدمات رفاهی و گردشگری در جزیره کیش آماده پذیرایی از تمام گردشگران می باشد. برای دریافت اطلاعات بیشتر و آشنایی با ما در شبکه های اجتماعی کیش تیکت را دنبال نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.